8 okt 2008

Kennisgedrag


On zaal A, met wifi, presenteert Anna Francesca Mancosu de sessie over 'Knowledge Services'. Het gaat over kennismanagement in relatie tot informatiemanagement.
Pascal Claeys van Deloitte gaat het hebben over gedrag ihk van kennismanagement en hij begint met een aansprekend voorstelrondje met handopsteken. Documentatie als geheugen is als doel geworden, terwijl het eigenlijk een instrument is.
Heeft inventarisatie kennissystemen en kennisdelen gedaan en stuitte op veel mismatch tussen aanbod en vraag. Maar uit initiatieven op Internet blijkt dat het wel kan(wikipedia, google, social media) maar binnen het bedrijf lijkt het niet te lukken.
De kritische succesfactor is gedrag. Managementdrives van c-dynamics mwet kleurtjes geeft het de drijfveren (kwaliteiten) aan, en ook kun je de blokkades (valkuilen) met kleurtjes aangeven. Profiel dynamics kun je ook hangen aan bedrijfsonderdelen, personen en voor deinstrumenten die je gebruikt.
Doet erg denken aan 'Kwaliteit en bezieling in organisaties' van D. Ofman

Geen opmerkingen: