Online Outreach Libraries: Successful Digital Marketing door Sarah Houghton-Jan blogt als Librarian in blackVerbind de gebruikers met de bibliotheek en de bibliotheekstaf. Online kan iedereen je gebruiker zijn..
-hoe vind je telefoonnummers?
-laat je vermelden op Google maps
-laat je vermelden in bibliotheekgidsen
-zorg dat je zoekbaar zijn in zoekmachines
-url moet makkelijk zijn
-meerdere domeinnamen
-vul evenementen in overall agenda (bijv. LibraryThingLocal)
-link love: vraag een link op een andere website
-vermelding in wikipedia
-iGoogle gadgets (search gadgets for your catalog)
-blog search engines
-blog geo search engines
-social review websites (wat wordt er over je gezegd)
-social network sites
-WiFi directories
-local blogs and forums
Als je deelneemt aan interactieve forums antwoord dan als persoon. Niet als institutie en zakelijk,maar rustig en vriendelijk.
-neem jezelf op als expert (bijv. http://allexperts.com/).
-geen e-mail nieuws en rss feeds uit
-virtual reality connections
-instant messaging en maak er reclame voor
-sms
-interactieve website (online library identity)
-audio en video vindbaar maken in algemene gidsen
-twitter
Mak een marketing plan om prioriteiten te stellen, begin eenvoudig en breidt later uit naar zaken die meer onderhoud vergen. En hergebruik informatie.
Leuke lijst met kleine zaken die je kunt doen.
Weblog over mijn werk als informatiespecialist bij het Nederlands Instituut voor Ecologie (NIOO-KNAW).
9 apr 2008
Checklist Outreach 2.0 in Bibliotheken
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten