Nagedachten bij de workshop van gisteren over Marketing.
Eerst de referenties: de ppt van Helen Blowers staat op slideshare en Nicole Engard, een van de deelnemers, heeft foto’s gemaakt met name van alle post-it blaadjes met ideeën.
Het heeft me toch wel geraakt en ik heb ook inderdaad veel geleerd.
Maar ik blijf zitten met het probleem van ‘wat daarna’ . Want OK, dan heb je een un-marketing campagne opgezet door iedereen een foto te maken hoe hij op zijn best was, die foto laat je rouleren op je website, maar dan. Wat is het vervolg: weer eenzelfde soort campagne? En hoe ver kan je daar mee doorgaan? Moet je niet een stapje verder.
Ik moest wel ook denken aan de Volkskrant Magazine, waarin de laatste tijd ook de lezers opgeroepen worden om foto's in te sturen aan de hand van een thema. En die worden dan op een pagina gepubliceerd. Gaan zij daar ook tot in het oneindige mee door, of gaan ze daar wat mee doen.
Wellicht ben ik te calvinistisch en wil ik teveel dat het ergens toe leidt. Ik ben er nog niet over uit. Grote vraag is dus: hoe geef je vorm aan de follow-up. Die zal ik eens voorleggen aan onze workshopsleiders.
Weblog over mijn werk als informatiespecialist bij het Nederlands Instituut voor Ecologie (NIOO-KNAW).
7 apr 2008
Na de workshop
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Laat je inspireren door anderen kijk rond en start een vervolg un-marketing campagne. Soms foto's, dan weer video's, andere keer boeken of "echte"tekeningen. Laat gebruikers tentoonstellingen inrichten.
Een reactie posten