9 apr 2008

Geef je marketing een tweede leven

Giving Your Marketing and Advocacy a Second Life door Nancy Dowd, die blogt over marketing en over video’s en Paula Vitakis.

De nieuwe media eisen transparantie “the antidote for bad information is more informaton”. Eerlijkheid is vereiste, ook voor bedrijven. Blijf authentiek en neem kleine stapjes.
Aanbevolen boek: Seth Godin: "Meatball Sundae: is your marketing out of sync"
Luister naar je doelgroepen. New micro community, er vormen zich rondom van alles kleine netwerken, die met elkaar een product maken en meningen geven. Mooi voorbeeld is het sketchbook waaraan iedereen met kunstuitingen mee kan werken.
Vetrouwen is waar het om draait als je informatie zoekt, meer nog dan expertise.
Wat kun je doen om andere mensen er bij te betrekken om iets voor ons te doen. Vraag om input en laat dat zien.
Nancy laat in een aantal dia’s – in hele kleine letters, maar mooie plaatjes – wat voorbeelden zien van bedrijven die proberen de proberen de klanten te betrekken bij het bedrijf als vorm van marketing. Bijvoorbeeld in de vorm van ideeënbus, of commentaren geven bij voorkeur in wedstrijdvorm.
Paula Vitakis benadrukt het delen. 2.0 is sharing. En probeer ook belangrijke mensen voor je te laten spreken. of laat ze (de leiders/managers) optreden als avatar in Second Life. Ze raadt aan te kijken naar bijvoorbeeld de website van epolitics.com om te zien hoe zij tips geven bij het promoten van politieke activiteiten.
Als het niet lukt, ga dan terug naar de gebruikers en vraag ze wat ze dan wel willen.
Een deelneemster vertelt over haar 2.0 project in Mid-York Library. een experiment gericht op volwassene, een tijdelijke campagne rond thema globalization. Was redelijk succesvol, en zeker de spinn off was goed, omdat zij nu als experts op het gebied van nieuwe media worden gezien.

1 opmerking:

Nancy Dowd zei

Hi, thanks for coming to the presentation! I've posted links to the PowerPoint and photos from the event on my blog if you'd like to see them. -Nancy

http://themwordblog.blogspot.com/